Facebook'ta takip et.Twitter'da takip et. Abone Ol!
ROMATİZMAL HASTALIKLARDA BESLENME NASIL OLMALI
Gündem
2018-12-13 06:01

ROMATİZMAL HASTALIKLARDA BESLENME NASIL OLMALI

Medical Park Gaziantep Hastanesi, Romatoloji Bölümü Doç. Dr. Bünyamin Kısacık, Romatizmal hastalıklarda beslenme konusunda önemli açıklamalarda bulundu. Romatizmal hastalıkların bir çoğunun kronik hastalık olduğunu düşünürsek bu tür hastalıklarda yaşam stilindeki değişiklikler ve beslenme büyük önem taşımaktadır. Medical Park Gaziantep Hastanesi, Romatoloji Bölümü Doç. Dr. Bünyamin Kısacık, “Hastalarda tavsiyelerde bulunurken mutlak surette her hasta için özel tavsiyelerde bulunuyoruz. Örneğin kilolu olan bir hasta için öncelikli olarak fazla kiloların yol açacağı eklem hasarını engelleme adına zayıflamasını öneriyoruz. Hastalarımız için çoğunlukla vücuttaki iltihabın azalmasına katkıda buluncak diyet önerilerinde bulunuyoruz. Bunun ilk sırasında omega- 3 bulunmaktadır. Omega-3 daha çok yüksek değerlerde iltihap giderici özellik taşımaktadır. Genellikle soğuk deniz balıklarında yüksek miktarda omega-3 bulunmaktadır. Balık romatizma hastalarının diyetlerinde bol miktarda bulunmalıdır. Ayrıca omega-3 içeren ilaçlarında aralıklı oalrak kullanılması faydalı olabilir. Selenyum ayrıca iltihabı bastırıcı özelliği olan bir mineraldir. Selenyum doğal olarak toprakda bulunan bir mineraldir. Ayrıca ceviz, et, balık deniz ürünleri ve soğan da selenyum içeren gıdalardır. Bunun dışında selenyum takviyesi bazı hastalara önerilebilir. Son yıllar da epey popüler olan curcumin bir diğer iltihab giderici özelliği olan mineraldir. Zerdeçalın kökü olan curcumin vücudun direncini arttırdığı gibi iltihab düşürücü özelliğe de sahiptir. Tükettiğimiz bazı ürünler ise tam tersine iltihabı arttırarak hastalıkların şiddetlenmesine katkı sağlar.  Özellikle kızartma ile hazırlanan yiyecekler buna en iyi örnektir. Kızartma nın her türlüsünden mümkün olduğu kadar uzak durmak gerekir. Ayrıca mısır ve patates gibi GDO lu ürünlerin de iltihabı arttırdığını biliyoruz. Ayrı bir parantez açılması gereken bir diğer ürün ise şeker. Şeker ve şeker içeren tüm gıdalar benzer özellikler içermektedir. Çok iyi biliyoruz ki şeker yerine kullanılan mısırdan elde edilen glikoz şurubu sağlığımız tehdit eden en önemli gıda içeriklerindendir. Şüphesiz ki tüketilmemesi gereken ürünlerin başında sigara yer almaktadır. Sigara vücutta gerek direkt gerekse indirekt olarak iltihab oranında artışa neden olmaktadır. Sonuç olarak sağlıklı yaşamak bir bütündür. Bu bütünün parçalarında spor, düzenli ve dengeli beslenme sigara gibi alışkanlıklardan uzak durma yer almaktadır. Her zaman söylediğim gibi gıdalar bizi esir almasın, biz kendimize gereken gıdaları kontrollü bir şekilde tüketelim.’’ Şeklinde konuştu.


Bu haber kez okundu.

HAVA DURUMU

SON YORUMLAR

Metropol Gazetesi

Tasarım & Kodlama: